Waar staan we voor?

Tot 2012 was CD&V de motor van het bestuur in WIJnegem en hebben we sterk geïnvesteerd in onze leefgemeenschap, in infrastructuur en dienstverlening.

Er zijn heel wat verenigingen actief in onze gemeente, jong en oud heeft een plaats, we hebben een knap sportcentrum en een modern gemeenschapshuis, we zijn overal dichtbij, kunnen genieten van groen en water en de mensen kennen elkaar. Er is altijd heel wat in beweging.

Er zijn ook heel wat grote projecten gerealiseerd, denk aan de tram, het nieuwe woonzorgcentrum, de komst van nieuwe sociale woningen en de uitdagingen die dat met zich meebrengt. Er staan ook nog heel wat grote projecten op stapel, zoals de ambities van het masterplan, de kwestie van de sluis en de brug...

Niet al deze plannen kunnen we – omwille van sturing van op hogere bestuursniveaus – uittekenen met onze eigen handen, maar vanuit CD&V waken we erover dat het allerbelangrijkste niet in de schaduw komt te staan: de mensen zelf.

CD&V gaat voor een warme samenleving, een gezellig dorp en een bruisend gemeenschapsleven waar iedereen is inbegrepen. We zijn de dichte buren van een grote stad, maar we vinden het belangrijk om ons dorps karakter te behouden. Want dat ligt ons wel!