Koning Fiets, ook in Wijnegem

vrijdag, 1 september, 2017

CD&V wil de omslag maken van koning auto naar Koning Fiets, ook in Wijnegem.

De maatschappelijke voordelen van fietsen zijn immers enorm: het is gezond, snel, milieuvriendelijke en sociaal. Daarom wil CD&V de fiets de plaats geven waar hij recht op heeft: als koning van de weg.

We willen de fiets opwaarderen in functie van woon-werkverkeer, en zeker voor woon-schoolverkeer. Aan het begin van het nieuwe schooljaar moedigen we niet alleen iedereen aan om zich zo veel mogelijk met de fiets te verplaatsen, we doen ook een oproep naar bijzondere aandacht voor alle jonge fietsertjes die weer mee de baan op komen.

Fietsen moet immers veilig kunnen gebeuren. In de eerste plaats is het natuurlijk belangrijk dat er veilige fietspaden zijn. Aan alle automobilisten vragen we de nodige voorzichtigheid ten aanzien van de zwakke weggebruikers. En de fietsers en voetgangers zelf, die moeten natuurlijk goed uitkijken en zich aan de regels houden. Vergeet ook dat fluovestje niet!

In de straten rond de scholen delen we een affiche uit. Wie deze affiche aan het raam hant, moedigt iedereen mee aan om de auto aan de kant te laten en mee te trappen, want dat is goed voor de gezondheid en het klimaat!

Tijdens de maand september zal onze CD&V-ploeg zelf ook door de straten fietsen en uit iedereen die deze affiche heeft opgehangen een winnaar loten. De gelukkige komen we persoonlijk bedanken en krijgt een bon van de fietsenwinkel.