Een veilig verkeer belangrijk voor veel Wijnegemnaars

donderdag, 8 september, 2016
Een veilig verkeer belangrijk voor veel Wijnegemnaars

Zich veilig in het verkeer kunnen bewegen is voor iedereen van levensbelang. Nu de school weer begonnen is, begeven ook weer meer kinderen en jongeren zich op de baan. “Dat ze te voet of met de fiets naar school gaan, vinden we natuurlijk fantastisch,” aldus Aline van Eysendyck, voorzitter van JONGCD&V Wijnegem, “maar dat moet dan wel op een veilige manier kunnen gebeuren.”

“Iedereen kan bijdragen aan die veiligheid,” vult gemeenteraadslid Liesbeth Verstrepen aan, “In de eerste plaats is het natuurlijk belangrijk dat er veilige fietspaden zijn. Aan alle automobilisten vragen we de nodige voorzichtigheid ten aanzien van de zwakke weggebruikers. En de fietsers en voetgangers zelf, die moeten natuurlijk ook goed uitkijken en zich aan de regels houden.” “Belangrijk is ook dat hun fiets in orde is en dat ze goed zichtbaar zijn,” benadrukt Aline, "We doen dus een oproep om de fiets even te laten nakijken en om de jonge weggebruikers een fluovestje aan te doen.”

Om het belang van veilig schoolgaand verkeer extra in de verf te zetten, verdeelde CD&V 500 affiches. Heel wat Wijnegemnaren lieten zien dat ze graag meewerken aan een veilig verkeer door de affiche aan de raam te hangen. Bovendien kan het een prijs opleveren. We gingen al eens rond en telden heel wat affiches. Uit alle deelnemers loten we een winnaar.