CD&V Wijnegem tevreden over werken aan bushaltes

donderdag, 17 november, 2016

Herhaaldelijk informeerde CD&V Wijnegem in de gemeenteraad naar de stand van zaken in verband met de komst van bushokjes aan de haltes van De Lijn van aan het Shopping Center tot aan het centrum. We zijn dan ook blij dat er nu werk van wordt gemaakt.

“Jarenlang hebben de reizigers van de bus en de tram aan de haltes staan wachten, zonder beschutting te kunnen zoeken in geval van regen of wind,” aldus de fractieleden, “Op sommige plekken stonden tijdelijke hokjes, maar niet overal. Ook de afsluiting tussen het perron en de straat, die vaak gevormd werd door nadarhekken, was niet veilig genoeg.” CD&V stelde hierover meermaals een vraag aan de bevoegde schepen tijdens de gemeenteraad. De laatste keer nog op de gemeenteraad van 17 oktober ll. Toen antwoordde de schepen dat enkel de signalisatie voor de werken moest worden goedgekeurd. En zo geschiedde blijkbaar, want recent zijn de werken aan de bushaltes ter hoogte van het Shopping Center gestart. “En dat doet ons, en zonder twijfel de gebruikers van De Lijn, groot plezier,” aldus CD&V.

Ook aan de halte ter hoogte van de kerk in de Wommelgemsesteenweg staat geen bushokje. “Nochtans nemen veel mensen en schoolkinderen daar de bus richting Wommelgem en Borsbeek en kregen we al herhaaldelijk de vraag naar een bushokje aldaar,” zegt CD&V, “Het zou daarom interessant zijn om ook daar de nodige beschutting te voorzien.”