CD&V betreurt sluiting zwembad

woensdag, 20 september, 2017

CD&V Wijnegem betreurt dat het zwembad in 2019 gesloten zal worden. Dit is wederom een dienstverlening aan de bevolking die wegvalt. Wij vragen ons af of echt wel het onderste uit de kan is gehaald om samenwerkingsovereenkomsten te sluiten met omliggende gemeenten of de provincie.

Niet alleen de Wijnegemnaar, ook de vele scholen in de gemeente en omliggende gemeenten zullen nu op zoek moeten naar alternatieven. In het bijzonder voor de scholen zal dit gepaard gaan met extra kosten.

Het zwembad openhouden is inderdaad een dure aangelegenheid, maar wel een waar heel veel mensen geniet van hebben. Veel geld uitgeven om de bestaande bibliotheek te veranderen of een domein aan te kopen waarvan men aanvankelijk niet weet wat ermee te doen, kan blijkbaar wel. En helaas heeft het verlies van de belegging in Optima - in tegenstelling tot wat het bestuur destijds beweerde - wél repercussies voor de bevolking. Met drie miljoen euro had men het zwembad nog wel enkele jaren kunnen openhouden. Ook al moest er 250.000 euro besteed worden aan verbouwingen om aan de milieunormen te voldoen.

Dat er mettertijd een plopsaqua zou komen in Deurne is voor CD&V Wijnegem geen geruststelling. Zulk zwembad heeft een heel andere finaliteit en bovendien een heel ander prijskaartje.

Wij zijn overigens benieuwd wat het gemeentebestuur wil doen met de bestaande infrastructuur.